Co zjeść po wieczornym bieganiu?

I czy warto cokolwiek jeść? A może lepiej poczekać do śniadania? Wszelkie wątpliwości związane z jedzeniem kolacji po treningu rozstrzygamy poniżej.

Nie każdy może sobie pozwolić na treningi w dogodnej dla siebie porze. Plan dnia bywa nieubłagany i czasem zostaje tylko wieczór do wykorzystania. Ale czy jedzenie kolacji po 45 minutach biegania ma sens, zwłaszcza jeśli jadło się niedawno obiad?

 

Kolacja po treningu

Ostatni posiłek w ciągu dnia powinien być spożywany 2 lub 3 godziny przed snem. Dlaczego? Ponieważ układ trawienny zaczyna o tej porze pracować wolniej. Składniki pokarmowe nie są wchłaniane tak intensywnie jak rano czy w południe. Zbyt obfita kolacja może utrudniać zaśnięcie. Z drugiej jednak strony czasem lepiej jest coś przekąsić, nawet jeśli pora jest już późna, niż skazywać się na wieczorną głodówkę. Usprawiedliwieniem późnej kolacji może być na przykład intensywny trening.

 

Propozycje dań

Kolacja po wieczornym bieganiu nie powinna być jednak zbyt obfita ani bogata w tłuszcze. Idealnie sprawdzi się tu posiłek lekki i niezbyt sycący, który zaspokoi głód, ale nie obciąży żołądka, np.:

  • sałatka z burakami, szpinakiem, fetą i orzechami włoskimi,
  • omlet na mące pełnoziarnistej z pomidorami,
  • koktajl na bazie mleka sojowego, z kaszą jaglaną i miodem,
  • grzanki z pesto bazyliowym,
  • pudding chia na mleku z musem z mango,
  • owsianka z truskawkami,
  • sałatka z serem kozim, winogronami, roszponką i pestkami dyni.

 

Potrawy te dostarczą Twojemu organizmowi niezbędnych węglowodanów i białka. Ważne, aby spożywać je w ciągu pierwszych dwóch godzin po bieganiu. Zauważ, że w powyższym zestawieniu znalazło się wiele dań w postaci płynnej lub półpłynnej. Dlaczego? Żołądek po takich posiłkach szybciej się opróżnia, nie powodują one uczucia ciężkości.

 

Dlaczego powinno się jeść kolację po treningu?

Ponieważ nazajutrz rano zjesz na śniadanie mniej, a jak wiadomo – lepiej jeść częściej i mniej niż rzadziej i więcej. Poza tym kolacja po treningu umożliwi organizmowi pełną regenerację. Nie jest przyjemnie kłaść się do łóżka z pustym żołądkiem, zwłaszcza po forsownym wysiłku fizycznym. Taka wymuszona głodówka nie sprzyja ani odchudzaniu (wbrew obiegowemu przekonaniu), ani budowie masy mięśniowej.

 





Polecane

Dlaczego warto korzystać z sauny parowej?

Dlaczego warto korzystać z sauny parowej?

Zanieczyszczenie środowiska, wysokoprzetworzona żywność,...

Jaką dietę stosować przy regularnym trenowaniu CrossFitu?

Jaką dietę stosować przy regularnym trenowaniu CrossFitu?

Przy aktywności fizycznej typu CrossFit konieczne jest...

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Zdrowe odżywianie i forsowne treningi stały się ostatnio...

Wyposażenie obiektów sportowych

Wyposażenie obiektów sportowych

Wyposażenie obiektu sportowego jest jednym z...

Galeria zdjęć

FORMEXPLODE – niezawodny sposób na przyrost masy Ćwiczenia wzmacniające kręgosłup Maszyna eliptyczna – efekty regularnych ćwiczeń Trening na czczo. Jak go sobie ułatwić?