Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Właśnie zostałaś mamą i zastanawiasz się, jak zadbać o swoją sylwetkę i kondycję? Boisz się, że nie znajdziesz czasu na trening? Przekonaj się, jak możesz ćwiczyć z wózkiem, podczas spacerów ze swoim maluchem.

Wzmocnienie pleców, ud i pośladków

 

W pierwszym ćwiczeniu skupisz się na kilku partach swojego ciała: plecach, udach i pośladkach. Złap obiema rękami rączkę wózka. Pamiętaj, że może być to wózek bliźniaczy. Lekko pochyl tułów i oprzyj ciężar ciała na wózku. Później ugnij kolana, a prawą nogę skieruj do tyłu. Po chwili zmień nogę na lewą. Ćwiczenie wykonuj kilkanaście razy.

 

 

Wzmocnienie nóg i pośladków

 

Kolejne ćwiczenie zaangażuje mięsnie pośladków oraz nóg. Aby je wykonać, ustaw się przodem w kierunku rączki wózka, a następnie prawą nogą wykonaj wymach w bok. Wytrzymaj chwilę w tej pozycji, opierając się jedną ręką na rączce, a drugą na nodze znajdującej się w wykroku. Przenieś ciężar ciała na kolano i zarazem je ugnij, a później wróć do pozycji wyjściowej. Wykonuj to ćwiczenie kilka razy, zmieniając nogi.

 

 

Rozciąganie mięśni brzucha, klatki piersiowej i kręgosłupa

 

Poprzednie ćwiczenia ukierunkowane były głównie na wzmocnienie mięśni. W kolejnym ćwiczeniu popracujesz nad ich rozciągnięciem. Zaangażowane zostaną głównie mięśni klatki piersiowej, brzucha oraz kręgosłupa. Najpierw ustaw się prosto blisko rączki wózka i złap ją obiema rękami. Nogi powinny być rozstawione na szerokość bioder. Pochyl się jak do przysiadu i lekko odsuń wózek od siebie. Powtórz tę czynność kilkanaście razy.

 

 

Ćwiczenia z wózkiem są proste i nie stanowią dużego obciążenia, dlatego mogą być wykonywane nawet przez kobiety, które dopiero niedawno urodziły dziecko. Aby były naprawdę skuteczne, należy poświęcić na nie przynajmniej 20 minut albo powtarzać je kilkakrotnie. W domu wózek można zastąpić innymi przedmiotami. Podczas samego spaceru, oprócz przedstawionych tutaj ćwiczeń, możesz popracować nad sylwetką i kondycją, wjeżdżając z wózkiem na wzniesienia. Jednak nie rób tego przez kilka pierwszych miesięcy po porodzie.





Polecane

Jak dbać o kolana podczas treningu?

Jak dbać o kolana podczas treningu?

Regularna aktywność fizyczna ma nieoceniony wpływ na...

Dieta i sport idą ze sobą w parze

Dieta i sport idą ze sobą w parze

Przyglądając się różnego rodzaju artykułom w internecie,...

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Chciałabyś poćwiczyć, żeby odzyskać sylwetkę, którą...

Rehabilitacja kardiologiczna: wskazania i przeciwwskazania

Rehabilitacja kardiologiczna: wskazania i przeciwwskazania

Odzyskanie pełnej sprawności po zawale serca wymaga...

Galeria zdjęć

Trening na brzuch w domu Siła książek. Co powinni czytać aktywni? Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady Najlepszy sport rodzinny