Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Właśnie zostałaś mamą i zastanawiasz się, jak zadbać o swoją sylwetkę i kondycję? Boisz się, że nie znajdziesz czasu na trening? Przekonaj się, jak możesz ćwiczyć z wózkiem, podczas spacerów ze swoim maluchem.

Wzmocnienie pleców, ud i pośladków

W pierwszym ćwiczeniu skupisz się na kilku partach swojego ciała: plecach, udach i pośladkach. Złap obiema rękami rączkę wózka. Pamiętaj, że może być to wózek bliźniaczy. Lekko pochyl tułów i oprzyj ciężar ciała na wózku. Później ugnij kolana, a prawą nogę skieruj do tyłu. Po chwili zmień nogę na lewą. Ćwiczenie wykonuj kilkanaście razy.

 

Wzmocnienie nóg i pośladków

Kolejne ćwiczenie zaangażuje mięsnie pośladków oraz nóg. Aby je wykonać, ustaw się przodem w kierunku rączki wózka, a następnie prawą nogą wykonaj wymach w bok. Wytrzymaj chwilę w tej pozycji, opierając się jedną ręką na rączce, a drugą na nodze znajdującej się w wykroku. Przenieś ciężar ciała na kolano i zarazem je ugnij, a później wróć do pozycji wyjściowej. Wykonuj to ćwiczenie kilka razy, zmieniając nogi.

 

Rozciąganie mięśni brzucha, klatki piersiowej i kręgosłupa

Poprzednie ćwiczenia ukierunkowane były głównie na wzmocnienie mięśni. W kolejnym ćwiczeniu popracujesz nad ich rozciągnięciem. Zaangażowane zostaną głównie mięśni klatki piersiowej, brzucha oraz kręgosłupa. Najpierw ustaw się prosto blisko rączki wózka i złap ją obiema rękami. Nogi powinny być rozstawione na szerokość bioder. Pochyl się jak do przysiadu i lekko odsuń wózek od siebie. Powtórz tę czynność kilkanaście razy.

Ćwiczenia z wózkiem są proste i nie stanowią dużego obciążenia, dlatego mogą być wykonywane nawet przez kobiety, które dopiero niedawno urodziły dziecko. Aby były naprawdę skuteczne, należy poświęcić na nie przynajmniej 20 minut albo powtarzać je kilkakrotnie. W domu wózek można zastąpić innymi przedmiotami. Podczas samego spaceru, oprócz przedstawionych tutaj ćwiczeń, możesz popracować nad sylwetką i kondycją, wjeżdżając z wózkiem na wzniesienia. Jednak nie rób tego przez kilka pierwszych miesięcy po porodzie.

 





Polecane

Ćwiczenia wzmacniające kręgosłup

Ćwiczenia wzmacniające kręgosłup

Niełatwo w obecnych czasach zachować zdrowy i mocny...

Wyposażenie obiektów sportowych

Wyposażenie obiektów sportowych

Wyposażenie obiektu sportowego jest jednym z...

Trening na czczo. Jak go sobie ułatwić?

Trening na czczo. Jak go sobie ułatwić?

Ćwiczenia o pustym żołądku – czy to dobry pomysł?...

Wielozadaniowy olejek CBD

Wielozadaniowy olejek CBD

Marihuana wciąż wywołuje wiele kontrowersji. Korzystanie...

Galeria zdjęć

Jakie owoce warto włączyć do diety kulturysty? Siła książek. Co powinni czytać aktywni? Przekąski warzywne, które pokochasz! Produkty bogate w białko