Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Chciałabyś poćwiczyć, żeby odzyskać sylwetkę, którą mogłaś cieszyć się przed ciążą, jednak jako mama nie masz czasu na wizyty w klubie fitness? Spróbuj popularnych wśród nowoczesnych kobiet ćwiczeń z dzieckiem.

Zanim przejdziesz do właściwego treningu, wykonaj krótką rozgrzewkę. Na tym etapie nie angażuj jeszcze swojego malucha. Wykonaj krążenie ramion, a także szyi. Zrób kilka przysiadów i wymachów nóg. Pokręć chwilę klatką piersiową oraz wykonaj krążenia bioder i tak zwane ósemki.

 

Po rozgrzewce możesz wziąć dziecko na ręce i przystąpić do pierwszego ćwiczenia. Odwróć malucha plecami do siebie i oprzyj go na swojej klatce piersiowej. Trzymaj je jedną ręką pod pachami, a drugą między nogami. Zrób lekki rozkrok. Wykonaj kilka przysiadów, ale nogi uginaj tylko do połowy. Staraj się, aby twoja sylwetka przez cały czas pozostała wyprostowana.

 

Do następnego ćwiczenia potrzebna będzie ci mata. Połóż się na niej, a swoje dziecko posadź sobie na brzuchu. Następnie unieś do góry kręgosłup oraz biodra. Dopilnuj, aby barki pozostały połączone z podłożem. Spróbuj wytrzymać chwilę w tej pozycji, po czym wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie wykonaj kilka razy.

 

 Kolejne ćwiczenie można przyrównać do podnoszenia ciężarków, ale zamiast hantli będziesz podnosić swoje dziecko. W pozycji leżącej złap je pod boki, a następnie unoś do góry, prostując przy tym dłonie. Wykonaj to ćwiczenie kilka razy.

 

W ostatnim ćwiczeniu umieść malucha w nosidełku. Później wykonaj klęk podparty w taki sposób, żeby dolna krawędź nosidełka była między twoimi dłońmi. Ugnij ręce w łokciach, pochylając się w stronę dziecka. Uśmiechnij się do niego i wróć do pozycji wyjściowej. To ćwiczenie także powtórz kilka razy.

 

Wśród młodych mam popularne są również ćwiczenia z wózkiem. Da się je wykonywać także z wózkiem bliźniaczym, a zatem możesz trenować w ten sposób nawet wtedy, gdy urodziłaś więcej niż jedno dziecko. Jeśli planujesz takie ćwiczenia po porodzie, to zaopatrz się w dobry, stabilny wózek. Znajdziesz go np. tutaj: http://askot.pl/kategoria-produktu/wozki/blizniacze/

 

Zawsze pamiętaj jednak, żeby nie decydować się na zbyt intensywne ćwiczenia, jeżeli od twojego porodu minęło zaledwie kilka tygodni. Na powrót do formy przyjdzie jeszcze czas - najważniejsze jest Twoje zdrowie.





Polecane

Jak dbać o kolana podczas treningu?

Jak dbać o kolana podczas treningu?

Regularna aktywność fizyczna ma nieoceniony wpływ na...

Dieta i sport idą ze sobą w parze

Dieta i sport idą ze sobą w parze

Przyglądając się różnego rodzaju artykułom w internecie,...

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Chciałabyś poćwiczyć, żeby odzyskać sylwetkę, którą...

Rehabilitacja kardiologiczna: wskazania i przeciwwskazania

Rehabilitacja kardiologiczna: wskazania i przeciwwskazania

Odzyskanie pełnej sprawności po zawale serca wymaga...

Galeria zdjęć

Trening na brzuch w domu Siła książek. Co powinni czytać aktywni? Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady Najlepszy sport rodzinny