Dlaczego warto korzystać z sauny parowej?

Zanieczyszczenie środowiska, wysokoprzetworzona żywność, pośpiech i ciągły stres niekorzystnie wpływają na nasz organizm. Warto poświęcić trochę czasu na jego cotygodniową regenerację.

Dobroczynne działanie sauny

Wysokie temperatury pozytywnie wpływają na funkcjonowanie naszego organizmu. Działają nań relaksująco i rozluźniająco. Kilka minut wystarczy, byśmy się odprężyli i odzyskali spokój. Zyskamy także nową energię na kolejne dni. Nie są to jednak jedyne korzyści.

Gorące kąpiele mają także pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Przede wszystkim poprawiają system krążenia. Pod wpływem temperatury naczynia krwionośne ulegają rozszerzeniu i krew łatwiej dociera do poszczególnych organów. Sauna parowa (www.starpool-unipool.pl/oferta/sauny-parowe-w-domu/) szczególnie pozytywnie wpływa na skórę i umożliwia wydalenie toksyn z organizmu. Wysoka temperatura powoduje rozszerzenie porów, przez które wydzielane są substancje toksyczne, ale równocześnie skóra zostaje nawilżona, co zapewnia jej elastyczność i zapobiega cellulitowi.

Korzystanie z sauny wskazane jest także przy łagodzeniu niektórych dolegliwości i skracaniu okresu rekonwalescencji. Sauna polecana jest osobom z przewlekłymi chorobami płuc, kręgosłupa i stawów. Gorące kąpiele rozluźniają mięśnie, co zmniejsza dolegliwości bólowe i pozwala udrażniać drogi oddechowe. Sauna pobudza także metabolizm, co  sprzyja odchudzaniu. Oczywiście nie zastąpi odpowiedniej diety i ćwiczeń na siłowni, ale skutecznie je wspomoże.


Jak umiejętnie korzystać z sauny?

Warunkiem pozytywnego wpływu kąpieli w saunie na nasze zdrowie jest umiejętne z nich korzystanie. Przede wszystkim musimy upewnić się, że nie ma żadnych przeciwwskazań medycznych (stany zapalne, choroby nowotworowe, niewydolność krążeniowa itp.); musimy też stosować się do zalecanych ograniczeń czasowych poszczególnych kąpieli i nie przesadzać z ich częstotliwością. Z sauny parowej możemy korzystać codziennie, o ile kąpiele nie przekraczają 30 minut (najlepiej 2x15); z sauny suchej raz lub kilka razy w tygodniu przez 8-12 minut. Oczywiście zawsze trzeba przestrzegać regulaminu sauny, chyba że dysponujemy własną.





Polecane

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Chciałabyś poćwiczyć, żeby odzyskać sylwetkę, którą...

Rehabilitacja kardiologiczna: wskazania i przeciwwskazania

Rehabilitacja kardiologiczna: wskazania i przeciwwskazania

Odzyskanie pełnej sprawności po zawale serca wymaga...

Jaką dietę stosować przy regularnym trenowaniu CrossFitu?

Jaką dietę stosować przy regularnym trenowaniu CrossFitu?

Przy aktywności fizycznej typu CrossFit konieczne jest...

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Zdrowe odżywianie i forsowne treningi stały się ostatnio...

Galeria zdjęć

Trening na masę dla początkujących Jakie owoce warto włączyć do diety kulturysty? Sypnij pieprzem, popij winem i spalaj tłuszcz zdecydowanie szybciej! Maszyna eliptyczna – efekty regularnych ćwiczeń