Jak dbać o kolana podczas treningu?

Regularna aktywność fizyczna ma nieoceniony wpływ na nasze zdrowie, ale może także prowadzić do niechcianych kontuzji. Najczęściej ofiarami kontuzji są kolana. W jaki sposób o nie zadbać podczas treningu?

Po pierwsze: rozgrzewka

Nigdy nie zaczynaj żadnego treningu bez odpowiedniej rozgrzewki! Przede wszystkim rozciągnij wszystkie mięśnie i skup się na każdej części ciała z osobna. Nie spiesz się. Im dokładniej to zrobisz, tym lepiej. Zadbaj także o rozgrzewkę stawów kolanowych – zwiększy ona i poprawi przepływ krwi oraz spowoduje zmniejszenie naprężenia ścięgien.

 

Po drugie: ćwiczenia

Unikaj wprowadzenia zbyt wielu ćwiczeń, zwłaszcza jeżeli dopiero zaczynasz przygodę ze sportem. Zaczynaj od tych najłatwiejszych i skup się na jednej części ciała. Stopniowo dokładaj ćwiczenia, które będą aktywowały kolejne partie ciała. Miej na uwadze kolana – nie forsuj ich, staraj się cały czas utrzymywać jeden poziom ćwiczeń.

Intensywność ćwiczeń podnoś stopniowo, by twój organizm mógł dostosować się do nowych wymagań. Zbyt wysoka i nagła intensywność może skończyć się urazem kolan.

 

Po trzecie: dieta

Odpowiednią dietę powinien stosować każdy, jednak osoby aktywne fizycznie szczególnie. Dlaczego? Ponieważ musisz utrzymywać odpowiednią masę ciała. Duży ciężar powoduje nacisk na kolana, co jest dla nich szkodliwe, ponieważ je obciąża – a to z kolei prowadzi do chorób zwyrodnieniowych stawów (sprawdź, jak pomóc chorym stawom na likeastore.com ).

Wsłuchaj się w swój organizm – ty wiesz najlepiej, co jest dla niego dobre. Nie rób nic na siłę. Jeżeli nie możesz wykonać jakiegoś ćwiczenia, po prostu odpuść. Nigdy też nie patrz na innych – ktoś może wykonać więcej ćwiczeń, bo jest bardziej wysportowany, a twój organizm tych ćwiczeń nie zniesie.

W przypadku, gdy poczujesz ból, nawet najdelikatniejszy, zaprzestań ćwiczeń lub zrób sobie przerwę. Jeżeli ból powróci lub będzie się nasilał, udaj się do lekarza, który postawi diagnozę – jeżeli to nic poważnego, wystarczą odpowiednie suplementy diety, byś znów mógł powrócić do ćwiczeń.

 





Polecane

Maszyna eliptyczna – efekty regularnych ćwiczeń

Maszyna eliptyczna – efekty regularnych ćwiczeń

W czasach, w których siłownie wyposażone są w nowoczesne...

Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Właśnie zostałaś mamą i zastanawiasz się, jak zadbać o...

Wielozadaniowy olejek CBD

Wielozadaniowy olejek CBD

Marihuana wciąż wywołuje wiele kontrowersji. Korzystanie...

Batony proteinowe: jeść czy nie jeść?

Batony proteinowe: jeść czy nie jeść?

Batony proteinowe – zgodnie z tym, co można usłyszeć od...

Galeria zdjęć

FORMEXPLODE – niezawodny sposób na przyrost masy Siła książek. Co powinni czytać aktywni? Co zjeść po wieczornym bieganiu? Odżywka białkowa na odchudzanie