Jak wygląda dieta anaboliczna?

Dieta anaboliczna jest jedną z cyklicznych diet ketogennych. Jest to dieta poważna, coś zupełnie niepodobnego do popularnych w pismach kobiecych trendów na ananasa, szału spożywania zieleniny czy regularnego picia soków marchewkowych.

Opiera się ona na manipulowaniu naszymi hormonami poprzez zmianę ilości przyjmowanych kalorii oraz zarządzanie sposobem dostarczania makroskładników, czyli tłuszczów, węglowodanów i białek. Jej podstawową cechą jest odpowiednia cykliczność.


Istota diety anabolicznej
    
Dr Mauro Di Pasquale, twórca diety anabolicznej, nazwał ją w ten właśnie sposób, ponieważ deklaruje, że ma ona działanie podobne do przyjmowania sterydów anabolicznych, ale ma być wolna od ich skutków ubocznych. Z drugą częścią deklaracji można się na pewno zgodzić, ale pierwsza jest stawiana trochę na wyrost. Naszym zadaniem jest bowiem przygotowanie organizmu do zmiany masy ciała i budowy tkanki mięśniowej poprzez przybranie masy ciała i przekształcenie jej na tkankę mięśniową. Wszystko to ma się odbywać w trybie przyspieszonym poprzez odpowiednie fazy.


Fazy diety
    
Dieta podzielona jest na trzy fazy: wstępną, ładowania i redukcji. W pierwszej fazie zmniejszamy przyjmowanie kalorii, w drugiej dość mocno je zwiększamy, by w fazie trzeciej dążyć do utraty wagi i redukcji procentów tkanki tłuszczowej w organizmie. Przez cały czas trwania cykli dzielimy dni na robocze i weekendowe. W dniach roboczych ograniczamy spożycie węglowodanów, a w dniach weekendowych odbudowujemy utracone zapasy glikogenu.
    
Stosowanie tej diety jest dość skomplikowane, ponieważ trzeba na każdym jej etapie liczyć kalorie w zależności od wagi ciała, obecnej i docelowej, przy czym konieczne jest też pilnowanie tempa przybierania na wadze i jej tracenia. Żadna z tych czynności, nawet odpowiednie przybieranie na wadze, nie jest niestety prosta.





Polecane

Kreatyna - dlaczego jest taka ważna dla kulturystów?

Kreatyna - dlaczego jest taka ważna dla kulturystów?

Kreatyna przez niektóre osoby uważana jest za środek...

Jak zwalczyć zakwasy?

Jak zwalczyć zakwasy?

Zakwasy to potoczna nazwa zespołu opóźnionego bólu...

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Oprócz stosowania odpowiednio zbilansowanej diety,...

Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Właśnie zostałaś mamą i zastanawiasz się, jak zadbać o...

Galeria zdjęć

Martwy ciąg - jakie korzyści daje i jak go bezpiecznie wykonywać? Największe błędy w kulturystycznej diecie Dieta i sport idą ze sobą w parze Jakie suplementy stosować, by chronić nasze stawy?