Jak wygląda dieta anaboliczna?

Dieta anaboliczna jest jedną z cyklicznych diet ketogennych. Jest to dieta poważna, coś zupełnie niepodobnego do popularnych w pismach kobiecych trendów na ananasa, szału spożywania zieleniny czy regularnego picia soków marchewkowych.

Opiera się ona na manipulowaniu naszymi hormonami poprzez zmianę ilości przyjmowanych kalorii oraz zarządzanie sposobem dostarczania makroskładników, czyli tłuszczów, węglowodanów i białek. Jej podstawową cechą jest odpowiednia cykliczność.


Istota diety anabolicznej
    
Dr Mauro Di Pasquale, twórca diety anabolicznej, nazwał ją w ten właśnie sposób, ponieważ deklaruje, że ma ona działanie podobne do przyjmowania sterydów anabolicznych, ale ma być wolna od ich skutków ubocznych. Z drugą częścią deklaracji można się na pewno zgodzić, ale pierwsza jest stawiana trochę na wyrost. Naszym zadaniem jest bowiem przygotowanie organizmu do zmiany masy ciała i budowy tkanki mięśniowej poprzez przybranie masy ciała i przekształcenie jej na tkankę mięśniową. Wszystko to ma się odbywać w trybie przyspieszonym poprzez odpowiednie fazy.


Fazy diety
    
Dieta podzielona jest na trzy fazy: wstępną, ładowania i redukcji. W pierwszej fazie zmniejszamy przyjmowanie kalorii, w drugiej dość mocno je zwiększamy, by w fazie trzeciej dążyć do utraty wagi i redukcji procentów tkanki tłuszczowej w organizmie. Przez cały czas trwania cykli dzielimy dni na robocze i weekendowe. W dniach roboczych ograniczamy spożycie węglowodanów, a w dniach weekendowych odbudowujemy utracone zapasy glikogenu.
    
Stosowanie tej diety jest dość skomplikowane, ponieważ trzeba na każdym jej etapie liczyć kalorie w zależności od wagi ciała, obecnej i docelowej, przy czym konieczne jest też pilnowanie tempa przybierania na wadze i jej tracenia. Żadna z tych czynności, nawet odpowiednie przybieranie na wadze, nie jest niestety prosta.





Polecane

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Chciałabyś poćwiczyć, żeby odzyskać sylwetkę, którą...

Siła książek. Co powinni czytać aktywni?

Siła książek. Co powinni czytać aktywni?

Jesteś pasjonatem sportu, szukasz ciekawych dyscyplin,...

W jakim obuwiu podnosić ciężary?

W jakim obuwiu podnosić ciężary?

Czy wiesz, że niewłaściwy strój lub nieodpowiednie buty...

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Zdrowe odżywianie i forsowne treningi stały się ostatnio...

Galeria zdjęć

5 zasad bezpiecznego treningu Suplementy dla początkujących - na jakie składniki warto postawić? Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? W jakim obuwiu podnosić ciężary?