Jaką dietę stosować przy regularnym trenowaniu CrossFitu?

Przy aktywności fizycznej typu CrossFit konieczne jest dostarczanie organizmowi niezbędnych składników odżywczych w regularnych, zbilansowanych posiłkach. Podpowiadamy, jak powinno wyglądać menu dla osób, uprawiających tę dyscyplinę!

Najczęściej stosowanymi dietami przy trenowaniu CrossFitu są zone oraz paleo. W każdej z nich posiłki składają się ze składników typu „whole foods”, czyli pełnowartościowych i jak najmniej przetworzonych. Mogą być gotowane, przygotowywane na parze lub grillowane, natomiast powinno się unikać ich smażenia. W menu przeważają warzywa (zwłaszcza zielone, najlepiej surowe), drób, jaja, mięso, owoce morza, pełnoziarniste zboża, nasiona i orzechy, którym towarzyszy niewielka ilość produktów skrobiowych i owoców (w przypadku tych ostatnich powinno unikać się tych zawierających dużo fruktozy).

Podczas regularnych ćwiczeń bardzo istotne jest dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości białek, węglowodanów i tłuszczów. Porcja białka powinna znajdować się w każdym posiłku, zwłaszcza przed i po treningu. Jego naturalnym źródłem jest np. chude mięso, jaja czy twaróg. Węglowodany powinny stanowić ok. 40% diety, posiadać niewielką ilość cukru i niski indeks glikemiczny. Przykładowe produkty to: płatki owsiane, pieczone ziemniaki, pieczywo pełnoziarniste. Tłuszcze, do których należy 15-25% menu CrossFitowca, najlepiej spożywać w postaci tłoczonych na zimno olejów, migdałów, pestek dyni lub słonecznika.

Osoby uprawiające CrossFit powinny bezwzględnie zrezygnować z cukru, zwłaszcza w postaci słodyczy i słodzonych napojów. Należy unikać tłuszczów zwierzęcych i produktów wysoko przetworzonych (fast food, gotowe mrożone dania itp.) oraz ograniczyć białe pieczywo, biały ryż, kasze, fasolę i kukurydzę. Poza rodzajem posiłków ważne jest ich regularne spożywanie (minimum 5 dziennie, w tym śniadanie do godziny po przebudzeniu) oraz picie wody w ilości ok. 3 cm3 na każdy kilogram ciała. Można pić również herbatę (czarną, zieloną, ziołową) i czarną kawę. Nie należy zapominać o witaminach, na których deficyt narażony jest organizm podczas trenowania. W czasie intensywnego wysiłku niezbędne są witaminy z grupy B, C, E oraz beta-karoten.

Więcej informacji na temat prawidłowego odżywiania podczas trenowania CrossFitu znajdziesz na stronie: http://dbx-sport.pl/, prowadzonej przez profesjonalistów zarówno dla doświadczonych sportowców, jak i dla osób, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w świecie regularnych treningów.





Polecane

Cholesterol – przyjaciel czy wróg?

Cholesterol – przyjaciel czy wróg?

Nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje...

Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Właśnie zostałaś mamą i zastanawiasz się, jak zadbać o...

Jaką dietę stosować przy regularnym trenowaniu CrossFitu?

Jaką dietę stosować przy regularnym trenowaniu CrossFitu?

Przy aktywności fizycznej typu CrossFit konieczne jest...

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Zdrowe odżywianie i forsowne treningi stały się ostatnio...

Galeria zdjęć

5 zasad bezpiecznego treningu Co jeść przed i po treningu? Jak stworzyć domową siłownię? W jakim obuwiu podnosić ciężary?