Jaką dietę stosować przy regularnym trenowaniu CrossFitu?

Przy aktywności fizycznej typu CrossFit konieczne jest dostarczanie organizmowi niezbędnych składników odżywczych w regularnych, zbilansowanych posiłkach. Podpowiadamy, jak powinno wyglądać menu dla osób, uprawiających tę dyscyplinę!

Najczęściej stosowanymi dietami przy trenowaniu CrossFitu są zone oraz paleo. W każdej z nich posiłki składają się ze składników typu „whole foods”, czyli pełnowartościowych i jak najmniej przetworzonych. Mogą być gotowane, przygotowywane na parze lub grillowane, natomiast powinno się unikać ich smażenia. W menu przeważają warzywa (zwłaszcza zielone, najlepiej surowe), drób, jaja, mięso, owoce morza, pełnoziarniste zboża, nasiona i orzechy, którym towarzyszy niewielka ilość produktów skrobiowych i owoców (w przypadku tych ostatnich powinno unikać się tych zawierających dużo fruktozy).

Podczas regularnych ćwiczeń bardzo istotne jest dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości białek, węglowodanów i tłuszczów. Porcja białka powinna znajdować się w każdym posiłku, zwłaszcza przed i po treningu. Jego naturalnym źródłem jest np. chude mięso, jaja czy twaróg. Węglowodany powinny stanowić ok. 40% diety, posiadać niewielką ilość cukru i niski indeks glikemiczny. Przykładowe produkty to: płatki owsiane, pieczone ziemniaki, pieczywo pełnoziarniste. Tłuszcze, do których należy 15-25% menu CrossFitowca, najlepiej spożywać w postaci tłoczonych na zimno olejów, migdałów, pestek dyni lub słonecznika.

Osoby uprawiające CrossFit powinny bezwzględnie zrezygnować z cukru, zwłaszcza w postaci słodyczy i słodzonych napojów. Należy unikać tłuszczów zwierzęcych i produktów wysoko przetworzonych (fast food, gotowe mrożone dania itp.) oraz ograniczyć białe pieczywo, biały ryż, kasze, fasolę i kukurydzę. Poza rodzajem posiłków ważne jest ich regularne spożywanie (minimum 5 dziennie, w tym śniadanie do godziny po przebudzeniu) oraz picie wody w ilości ok. 3 cm3 na każdy kilogram ciała. Można pić również herbatę (czarną, zieloną, ziołową) i czarną kawę. Nie należy zapominać o witaminach, na których deficyt narażony jest organizm podczas trenowania. W czasie intensywnego wysiłku niezbędne są witaminy z grupy B, C, E oraz beta-karoten.

Więcej informacji na temat prawidłowego odżywiania podczas trenowania CrossFitu znajdziesz na stronie: http://dbx-sport.pl/, prowadzonej przez profesjonalistów zarówno dla doświadczonych sportowców, jak i dla osób, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w świecie regularnych treningów.





Polecane

W jakim obuwiu podnosić ciężary?

W jakim obuwiu podnosić ciężary?

Czy wiesz, że niewłaściwy strój lub nieodpowiednie buty...

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Zdrowe odżywianie i forsowne treningi stały się ostatnio...

Najlepszy sport rodzinny

Najlepszy sport rodzinny

Uprawianie sportu całą rodziną to świetny sposób na...

Wyposażenie obiektów sportowych

Wyposażenie obiektów sportowych

Wyposażenie obiektu sportowego jest jednym z...

Galeria zdjęć

Przyrządy pomocne w ćwiczeniach Ćwiczenia wzmacniające kręgosłup Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy W jakim obuwiu podnosić ciężary?