Kiedy warto wprowadzić trening cardio?

Trening cardio nie jest typowym treningiem siłowym. W zasadzie w ogóle nie jest treningiem siłowym, a sposobem na budowanie swojej kondycji, co z kolei pozwala na dłuższe i bardziej intensywne ćwiczenia siłowe.

Z tego powodu zalecany jest dla niemal wszystkich osób i kulturyście na pewno nie zaszkodzi, a w określonych sytuacjach będzie niemal niezbędny do prawidłowego sposobu przeprowadzania ćwiczeń. Jego nazwa pochodzi od serca, gdyż najważniejszym elementem treningu jest uzyskanie akcji serca na poziomie 65% dopuszczalnego maksimum dla osoby trenującej.


Istota treningu cardio

 

W czasie treningu cardio wykorzystuje się właściwość naszego organizmu, który przy średniej intensywności wysiłku przestawia się na korzystanie z zasobów energii zmagazynowanej w komórkach tłuszczowych. Jest to oczywiście umiarkowane przestawienie się, bo zazwyczaj tylko około 40% energii może pochodzić z tkanki tłuszczowej, a mówimy tutaj o sytuacji optymalnej. Nie zmienia to jednak w niczym faktu, że jest to najkrótsza droga do spalania nadmiaru tłuszczu, ale trzeba podkreślić, że nie jest to droga krótka, ponieważ właściwy trening cardio zaczyna się po około pół godzinie od rozpoczęcia wysiłku fizycznego. Jest to właściwość naszego organizmu.

 


Wprowadzenie treningu cardio

Trening cardio sportowcy wyczynowi potrafią traktować nawet jako odpoczynek, chociaż oczywiście tak różowo to nie wygląda. Taką formą aktywności fizycznej powinny zainteresować się wszystkie osoby stosujące diety mające na celu zmniejszenie zawartości tkanki tłuszczowej w organizmie. Szczególnie zalecany jest on kulturystom, którzy budują masę i zabrali się za to w sposób zbyt entuzjastyczny, spożywając zbyt dużą ilość węglowodanów. Otłuszczenie będące tego efektem ubocznym zawsze prowadzi do utrudnień w treningu i do zmniejszenia jego efektywności.





Polecane

Kreatyna - dlaczego jest taka ważna dla kulturystów?

Kreatyna - dlaczego jest taka ważna dla kulturystów?

Kreatyna przez niektóre osoby uważana jest za środek...

Jak zwalczyć zakwasy?

Jak zwalczyć zakwasy?

Zakwasy to potoczna nazwa zespołu opóźnionego bólu...

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Oprócz stosowania odpowiednio zbilansowanej diety,...

Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Właśnie zostałaś mamą i zastanawiasz się, jak zadbać o...

Galeria zdjęć

Martwy ciąg - jakie korzyści daje i jak go bezpiecznie wykonywać? Największe błędy w kulturystycznej diecie Dieta i sport idą ze sobą w parze Jakie suplementy stosować, by chronić nasze stawy?