Kiedy warto wprowadzić trening cardio?

Trening cardio nie jest typowym treningiem siłowym. W zasadzie w ogóle nie jest treningiem siłowym, a sposobem na budowanie swojej kondycji, co z kolei pozwala na dłuższe i bardziej intensywne ćwiczenia siłowe.

Z tego powodu zalecany jest dla niemal wszystkich osób i kulturyście na pewno nie zaszkodzi, a w określonych sytuacjach będzie niemal niezbędny do prawidłowego sposobu przeprowadzania ćwiczeń. Jego nazwa pochodzi od serca, gdyż najważniejszym elementem treningu jest uzyskanie akcji serca na poziomie 65% dopuszczalnego maksimum dla osoby trenującej.


Istota treningu cardio

 

W czasie treningu cardio wykorzystuje się właściwość naszego organizmu, który przy średniej intensywności wysiłku przestawia się na korzystanie z zasobów energii zmagazynowanej w komórkach tłuszczowych. Jest to oczywiście umiarkowane przestawienie się, bo zazwyczaj tylko około 40% energii może pochodzić z tkanki tłuszczowej, a mówimy tutaj o sytuacji optymalnej. Nie zmienia to jednak w niczym faktu, że jest to najkrótsza droga do spalania nadmiaru tłuszczu, ale trzeba podkreślić, że nie jest to droga krótka, ponieważ właściwy trening cardio zaczyna się po około pół godzinie od rozpoczęcia wysiłku fizycznego. Jest to właściwość naszego organizmu.

 


Wprowadzenie treningu cardio

Trening cardio sportowcy wyczynowi potrafią traktować nawet jako odpoczynek, chociaż oczywiście tak różowo to nie wygląda. Taką formą aktywności fizycznej powinny zainteresować się wszystkie osoby stosujące diety mające na celu zmniejszenie zawartości tkanki tłuszczowej w organizmie. Szczególnie zalecany jest on kulturystom, którzy budują masę i zabrali się za to w sposób zbyt entuzjastyczny, spożywając zbyt dużą ilość węglowodanów. Otłuszczenie będące tego efektem ubocznym zawsze prowadzi do utrudnień w treningu i do zmniejszenia jego efektywności.





Polecane

Siła książek. Co powinni czytać aktywni?

Siła książek. Co powinni czytać aktywni?

Jesteś pasjonatem sportu, szukasz ciekawych dyscyplin,...

Wyposażenie obiektów sportowych

Wyposażenie obiektów sportowych

Wyposażenie obiektu sportowego jest jednym z...

Trening na czczo. Jak go sobie ułatwić?

Trening na czczo. Jak go sobie ułatwić?

Ćwiczenia o pustym żołądku – czy to dobry pomysł?...

Najlepsza pora na bieganie

Najlepsza pora na bieganie

Niektórzy biegają rano, inni wieczorem, jeszcze inni...

Galeria zdjęć

Jak pokonać ciągłe zmęczenie? Jak dbać o kolana podczas treningu? W jakim obuwiu podnosić ciężary? Czy warto jeść masło orzechowe przed treningiem?