Kreatyna - dlaczego jest taka ważna dla kulturystów?

Kreatyna przez niektóre osoby uważana jest za środek dopingujący porównywalny do sterydów anabolicznych. Jest to gigantyczne uproszczenie sprawy, które w dodatku zaciemnia cały obraz i prowadzi do niezrozumienia działania tego jak najbardziej naturalnego związku chemicznego.

Wzrost masy
    
Nasz organizm uruchamia swoje zapasy kreatyny w momencie, kiedy trzeba budować nowe tkanki, przede wszystkim tkankę mięśniową, ale ma ona znaczenie także w innych przypadkach. Trening siłowy jest jednym z najpotężniejszych bodźców do przyrostu tkanki mięśniowej w naszych ciałach i jeśli znajdujemy się w stanie tak zwanego nasycenia kreatyną, możemy liczyć na bardzo sprawne, w praktyce zwyczajnie przyspieszone przebieganie procesu budowy nowych mięśni. Nie ma w zasadzie lepszego sposobu na szybkie i w miarę bezpieczne zbudowanie tkanki mięśniowej, ponieważ, co należy stanowczo podkreślać, wysokie stężenia kreatyny tylko usprawniają naturalne procesy zachodzące w organizmie.


Lepsza kondycja
    
W pewnym sensie ubocznym skutkiem działania kreatyny jest wzrost wydajności organizmu. Szybki przyrost tkanki mięśniowej odbywa się bez przyspieszenia chociażby rozrostu tkanki tłuszczowej, więc nowe obciążenie dla ciała jest mięśniem, który nie tylko w całości rekompensuje wzrost swojej wagi, ale wspomaga pracę całego organizmu. Trzeba jednak z tym uważać, ponieważ pierwsze efekty stosowania kreatyny to często po prostu retencja wody w organizmie, który musi przygotować się do procesu budowania mięśni. Wstępnego wzrostu masy nie należy traktować jako przyrostu tkanki mięśniowej, a nawet jeśli tak się stało, trzeba pamiętać, że nowy mięsień nie będzie jeszcze posiadał odpowiednich mechanizmów „dokarmiania” go przez organizm w czasie wysiłku.





Polecane

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Chciałabyś poćwiczyć, żeby odzyskać sylwetkę, którą...

Rehabilitacja kardiologiczna: wskazania i przeciwwskazania

Rehabilitacja kardiologiczna: wskazania i przeciwwskazania

Odzyskanie pełnej sprawności po zawale serca wymaga...

Jaką dietę stosować przy regularnym trenowaniu CrossFitu?

Jaką dietę stosować przy regularnym trenowaniu CrossFitu?

Przy aktywności fizycznej typu CrossFit konieczne jest...

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Zdrowe odżywianie i forsowne treningi stały się ostatnio...

Galeria zdjęć

Trening na masę dla początkujących Jakie owoce warto włączyć do diety kulturysty? Sypnij pieprzem, popij winem i spalaj tłuszcz zdecydowanie szybciej! Maszyna eliptyczna – efekty regularnych ćwiczeń