Największe błędy w kulturystycznej diecie

Brak doświadczenia, nastawienie na szybkie efekty przy minimum pracy i po prostu niewystarczająca wiedza powodują masę błędów, przez które efektywność stosowanych diet drastycznie spada.

Najczęściej spotyka się wśród nich:

 

1. Częste zmiany diet – przestawienie się na nową dietę trwa około 21 dni. Przez ten okres organizm jeszcze przynajmniej w jakimś stopniu pracuje w starym reżimie i zwłaszcza, jeśli przestawiamy się na diety niskokaloryczne, przed upływem 3 tygodni nie należy spodziewać się żadnych rezultatów. Często niestety to opóźnienie mylone jest z brakiem skuteczności diety.

 

2. Niedokładne liczenie kalorii – dobra dieta wymaga dokładnego określania ilości przyjmowanych kalorii. Trzeba zaopatrzyć się w wagę, dokładnie poznawać spożywane rzeczy i najlepiej to sobie zapisywać. Przez niedokładność można zacząć przybierać na wadze, gdy się chce ją stracić.

 

3. Niesystematyczne jedzenie – niezależnie od tego, jaka dieta jest stosowana, nasz organizm najlepiej będzie przyswajał posiłki, jeśli będziemy jedli 5 razy dziennie w porcjach o określonym stosunku do siebie. Nieprzestrzeganie tej zasady powoduje także zmniejszenie skuteczności treningu oraz wolniejszą redukcje tkanki tłuszczowej, jeśli taki jest cel diety.

 

4. Zbytnia wiara w centymetr i wagę – w kulturystyce chodzi o odpowiednią masę i rzeźbę, bo w końcu to sport wizualny, ale nie należy się zniechęcać co do diety tylko dlatego, że masa nie rośnie, a odpowiednie obwody nawet lekko spadają. Może to być po prostu efekt diety odtłuszczającej. Mięsień zajmuje zdecydowanie mniej miejsca przy tej samej wadze.

 

5. Nadmiar węglowodanów – niejeden kulturysta spożywa gigantyczne ilości węglowodanów, by mieć energię na ciężki trening, ale nadmierna ilość energii przekształca się tylko w tkankę tłuszczową, która trening utrudnia.





Polecane

Kreatyna - dlaczego jest taka ważna dla kulturystów?

Kreatyna - dlaczego jest taka ważna dla kulturystów?

Kreatyna przez niektóre osoby uważana jest za środek...

Jak zwalczyć zakwasy?

Jak zwalczyć zakwasy?

Zakwasy to potoczna nazwa zespołu opóźnionego bólu...

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Oprócz stosowania odpowiednio zbilansowanej diety,...

Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Właśnie zostałaś mamą i zastanawiasz się, jak zadbać o...

Galeria zdjęć

Martwy ciąg - jakie korzyści daje i jak go bezpiecznie wykonywać? Największe błędy w kulturystycznej diecie Dieta i sport idą ze sobą w parze Jakie suplementy stosować, by chronić nasze stawy?