Największe błędy w kulturystycznej diecie

Brak doświadczenia, nastawienie na szybkie efekty przy minimum pracy i po prostu niewystarczająca wiedza powodują masę błędów, przez które efektywność stosowanych diet drastycznie spada.

Najczęściej spotyka się wśród nich:

 

1. Częste zmiany diet – przestawienie się na nową dietę trwa około 21 dni. Przez ten okres organizm jeszcze przynajmniej w jakimś stopniu pracuje w starym reżimie i zwłaszcza, jeśli przestawiamy się na diety niskokaloryczne, przed upływem 3 tygodni nie należy spodziewać się żadnych rezultatów. Często niestety to opóźnienie mylone jest z brakiem skuteczności diety.

 

2. Niedokładne liczenie kalorii – dobra dieta wymaga dokładnego określania ilości przyjmowanych kalorii. Trzeba zaopatrzyć się w wagę, dokładnie poznawać spożywane rzeczy i najlepiej to sobie zapisywać. Przez niedokładność można zacząć przybierać na wadze, gdy się chce ją stracić.

 

3. Niesystematyczne jedzenie – niezależnie od tego, jaka dieta jest stosowana, nasz organizm najlepiej będzie przyswajał posiłki, jeśli będziemy jedli 5 razy dziennie w porcjach o określonym stosunku do siebie. Nieprzestrzeganie tej zasady powoduje także zmniejszenie skuteczności treningu oraz wolniejszą redukcje tkanki tłuszczowej, jeśli taki jest cel diety.

 

4. Zbytnia wiara w centymetr i wagę – w kulturystyce chodzi o odpowiednią masę i rzeźbę, bo w końcu to sport wizualny, ale nie należy się zniechęcać co do diety tylko dlatego, że masa nie rośnie, a odpowiednie obwody nawet lekko spadają. Może to być po prostu efekt diety odtłuszczającej. Mięsień zajmuje zdecydowanie mniej miejsca przy tej samej wadze.

 

5. Nadmiar węglowodanów – niejeden kulturysta spożywa gigantyczne ilości węglowodanów, by mieć energię na ciężki trening, ale nadmierna ilość energii przekształca się tylko w tkankę tłuszczową, która trening utrudnia.

 





Polecane

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Chciałabyś poćwiczyć, żeby odzyskać sylwetkę, którą...

Wyposażenie obiektów sportowych

Wyposażenie obiektów sportowych

Wyposażenie obiektu sportowego jest jednym z...

Trening na czczo. Jak go sobie ułatwić?

Trening na czczo. Jak go sobie ułatwić?

Ćwiczenia o pustym żołądku – czy to dobry pomysł?...

Erytropoetyna: jak działa i gdzie ją kupić?

Erytropoetyna: jak działa i gdzie ją kupić?

Erytropoetyna jest białkiem stymulującym produkcję...

Galeria zdjęć

Przetrenowanie - jak go uniknąć i co zrobić, kiedy wystąpi? Siła książek. Co powinni czytać aktywni? W jakim obuwiu podnosić ciężary? Najlepsza pora na bieganie