Największe błędy w kulturystycznej diecie

Brak doświadczenia, nastawienie na szybkie efekty przy minimum pracy i po prostu niewystarczająca wiedza powodują masę błędów, przez które efektywność stosowanych diet drastycznie spada.

Najczęściej spotyka się wśród nich:

 

1. Częste zmiany diet – przestawienie się na nową dietę trwa około 21 dni. Przez ten okres organizm jeszcze przynajmniej w jakimś stopniu pracuje w starym reżimie i zwłaszcza, jeśli przestawiamy się na diety niskokaloryczne, przed upływem 3 tygodni nie należy spodziewać się żadnych rezultatów. Często niestety to opóźnienie mylone jest z brakiem skuteczności diety.

 

2. Niedokładne liczenie kalorii – dobra dieta wymaga dokładnego określania ilości przyjmowanych kalorii. Trzeba zaopatrzyć się w wagę, dokładnie poznawać spożywane rzeczy i najlepiej to sobie zapisywać. Przez niedokładność można zacząć przybierać na wadze, gdy się chce ją stracić.

 

3. Niesystematyczne jedzenie – niezależnie od tego, jaka dieta jest stosowana, nasz organizm najlepiej będzie przyswajał posiłki, jeśli będziemy jedli 5 razy dziennie w porcjach o określonym stosunku do siebie. Nieprzestrzeganie tej zasady powoduje także zmniejszenie skuteczności treningu oraz wolniejszą redukcje tkanki tłuszczowej, jeśli taki jest cel diety.

 

4. Zbytnia wiara w centymetr i wagę – w kulturystyce chodzi o odpowiednią masę i rzeźbę, bo w końcu to sport wizualny, ale nie należy się zniechęcać co do diety tylko dlatego, że masa nie rośnie, a odpowiednie obwody nawet lekko spadają. Może to być po prostu efekt diety odtłuszczającej. Mięsień zajmuje zdecydowanie mniej miejsca przy tej samej wadze.

 

5. Nadmiar węglowodanów – niejeden kulturysta spożywa gigantyczne ilości węglowodanów, by mieć energię na ciężki trening, ale nadmierna ilość energii przekształca się tylko w tkankę tłuszczową, która trening utrudnia.





Polecane

Jak dbać o kolana podczas treningu?

Jak dbać o kolana podczas treningu?

Regularna aktywność fizyczna ma nieoceniony wpływ na...

Dieta i sport idą ze sobą w parze

Dieta i sport idą ze sobą w parze

Przyglądając się różnego rodzaju artykułom w internecie,...

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Chciałabyś poćwiczyć, żeby odzyskać sylwetkę, którą...

Rehabilitacja kardiologiczna: wskazania i przeciwwskazania

Rehabilitacja kardiologiczna: wskazania i przeciwwskazania

Odzyskanie pełnej sprawności po zawale serca wymaga...

Galeria zdjęć

Trening na brzuch w domu Siła książek. Co powinni czytać aktywni? Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady Najlepszy sport rodzinny