Odżywka białkowa na odchudzanie

Na rynku suplementów wspomagających odchudzanie bardzo dużą popularnością cieszą się odżywki białkowe. Stanowią one wartościowe uzupełnienie codziennej diety dla osób uprawiających sport.

Odżywka białkowa jest suplementem mającym postać proszku. Zawiera w swoim składzie aminokwasy egzo- i endogenne, pochodzące z białek mleka krowiego, wołowiny, jaj oraz roślin. Niektóre odżywki białkowe zawierają ponadto węglowodany, tłuszcze, witaminy i minerały.

 

Białko pomaga w odchudzaniu!

Liczne badania udowodniły, że im więcej w diecie białka, tym organizm zużywa więcej energii do uruchomienia procesów trawiennych i metabolicznych, co przekłada się z kolei na większe spalanie kalorii. Ponadto produkty zawierające dużą ilość białka zmniejszają apetyt w stopniu nieporównywalnym do innych rodzajów żywności. Dlatego w dietach odchudzających kładzie się nacisk na spożywanie posiłków obfitych w białko. Nie należy jednak oczywiście przesadzać: organizm potrzebuje również węglowodanów i tłuszczów.

 

Korzystny wpływ białka na mięśnie

Odżywki białkowe przeznaczone są także dla osób uprawiających sporty siłowe. Z biegiem czasu, w miarę intensyfikowania wysiłku podczas treningów, wzrasta zapotrzebowanie organizmu na białko. Przy obfitej diecie poszerzenie codziennego jadłospisu o dodatkowe posiłki byłoby niezdrowe, przewód pokarmowy nie może być zbyt obciążony. W takim przypadku idealnym rozwiązaniem są odżywki, które dostarczają białko w postaci skondensowanej. Duża zawartość białka w diecie chroni mięśnie przed urazami i wpływa korzystnie na ich wydolność.

 

Jaką odżywkę wybrać?

Przy wyborze odżywki białkowej warto uwzględnić kilka czynników:

  • zawartość aminokwasów w suplemencie (najlepiej, aby odżywka zawierała serwatkę, kazeinę, białka mięsa i jaj),
  • porę spożycia odżywki (suplementy bogate w kazeinę najlepiej zażywać na noc, ponieważ składnik ten długo się wchłania, w odróżnieniu od białek serwatkowych),
  • ewentualne reakcje alergiczne na niektóre składniki (np. laktozę czy soję),
  • zawartość składników, które mogą utrudniać uzyskanie pożądanego efektu (jeśli np. się odchudzasz, sięgaj po preparaty niezawierające węglowodanów i tłuszczów).

 

Pamiętaj, że odżywki białkowe są wyłącznie dla osób, które regularnie uprawiają wymagający sport! Przy niewielkiej aktywności fizycznej w zupełności wystarczy białko pochodzące z pożywienia.

 





Polecane

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Chciałabyś poćwiczyć, żeby odzyskać sylwetkę, którą...

Wyposażenie obiektów sportowych

Wyposażenie obiektów sportowych

Wyposażenie obiektu sportowego jest jednym z...

Trening na czczo. Jak go sobie ułatwić?

Trening na czczo. Jak go sobie ułatwić?

Ćwiczenia o pustym żołądku – czy to dobry pomysł?...

Erytropoetyna: jak działa i gdzie ją kupić?

Erytropoetyna: jak działa i gdzie ją kupić?

Erytropoetyna jest białkiem stymulującym produkcję...

Galeria zdjęć

Przetrenowanie - jak go uniknąć i co zrobić, kiedy wystąpi? Siła książek. Co powinni czytać aktywni? W jakim obuwiu podnosić ciężary? Najlepsza pora na bieganie