Przyrządy pomocne w ćwiczeniach

Warto ćwiczyć na świeżym powietrzu, w domu i na siłowni. Ruch to podstawa dobrego samopoczucia i zdrowia. Pomaga cieszyć się smukłą i wysportowaną sylwetką i dobrą kondycją w każdym wieku. Zawsze możemy także ćwiczyć bez wychodzenia z domu, bo wystarczy, że mamy odpowiednie przyrządy.

Rodzaje treningu

Różnorodna oferta przyrządów do ćwiczeń gwarantuje, że znajdziemy dla siebie odpowiedni, czyli dopasowany do oczekiwanych efektów oraz rodzaju ćwiczeń. Wyróżniamy, np. sprzęt do treningu cardio, grupowego, funkcjonalnego, siłowego i plyometrycznego. Trening cardio to każda forma aktywności, która wpływa pozytywnie na kondycję serca.

Trening siłowy poprawia wydolność układu mięśniowego, a więc zwiększa wytrzymałość i objętość mięśni oraz wzmacnia stawy, więzadła i kości. Natomiast grupowy jest zalecany w przypadku osób, które mają problem z mobilizacją oraz nie lubią ćwiczyć same.

Trening funkcjonalny to ćwiczenia, które naśladują ruch wykonywany w trakcie codziennych czynności, jednak bardziej intensywne: wykonywane szybciej i z dużą liczbą powtórzeń. Ich celem jest wzmocnienie mięśni bez rozbudowy masy mięśniowej, zwiększenie koordynacji i gibkości oraz zmniejszenie ryzyka urazów podczas wykonywania codziennych czynności. A dodatkowo zwiększenie wydolności organizmu.

Natomiast trening plyometryczny poprawia siłę i szybkość nóg. Powinien być poprzedzony rozgrzewką w postaci ćwiczeń wzmacniających i rozciągających mięśnie. Wymaga obuwia treningowego oraz odpowiedniego podłoża – bieżnia, hala sportowa lub suche i trawiaste. Do podstawowych ćwiczeń w ramach treningu zaliczamy skoki w górę i zeskoki w dół, pompki.

Przykładowe urządzenia

W warunkach domowych do treningu cardio można wykorzystać wioślarze jako alternatywę dla pływania. Zaletą tego typu urządzenia jest angażowanie aż 84% mięśni, spalanie aż 1000 kalorii na godzinę przy minimalnym obciążeniu stawów. Poza tym wioślarz zajmuje niewiele miejsca, dlatego może być stosowany do treningu domowego. W treningu siłowym i cardio można zastosować neoprenowe worki z piaskiem lub specjalną poduszkę wypełnioną wełną i piaskiem, które sprawią, że ćwiczenia staną się bardziej efektywne.

Natomiast idealnym rozwiązaniem dla ćwiczeń grupowych i jednocześnie siłowych jest gryf z obciążeniami. To sposób na trening dla każdego – niezależnie od płci i od wieku. Dodatkowo pomaga wysmuklić sylwetkę oraz spalić tkankę tłuszczową. W plyometrycznym przydadzą się: skakanki, drewnienie albo miękkie pudła, power jumper do trenowania wyskoku i płotki treningowe.

Warto zaopatrzyć się też w dodatkowe urządzenie, np. roller wałek. Roller wałek do ćwiczeń idealnie sprawdza się w treningu stabilizacyjnym i poprawiającym ruchliwość bioder. Poza tym można go wykorzystać do masażu i w fizykoterapii. Roller wałek do ćwiczeń jest także popularny w jodze. Niektóre wałki do ćwiczeń mają właściwości terapeutyczne.

Kupując przyrządy do ćwiczeń warto wybrać profesjonalnego i sprawdzonego sprzedawcę, który w branży działa od wielu lat i specjalizuje się jedynie w tego typu urządzeniach. Dzięki temu wie o nich wszystko, co jest gwarancją profesjonalnego doradztwa.





Polecane

Jak dbać o kolana podczas treningu?

Jak dbać o kolana podczas treningu?

Regularna aktywność fizyczna ma nieoceniony wpływ na...

Przyrządy pomocne w ćwiczeniach

Przyrządy pomocne w ćwiczeniach

Warto ćwiczyć na świeżym powietrzu, w domu i na siłowni....

Dlaczego warto korzystać z sauny parowej?

Dlaczego warto korzystać z sauny parowej?

Zanieczyszczenie środowiska, wysokoprzetworzona żywność,...

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Zdrowe odżywianie i forsowne treningi stały się ostatnio...

Galeria zdjęć

Trening na brzuch w domu Kreatyna - dlaczego jest taka ważna dla kulturystów? Siła książek. Co powinni czytać aktywni? Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady