Przyrządy pomocne w ćwiczeniach

Warto ćwiczyć na świeżym powietrzu, w domu i na siłowni. Ruch to podstawa dobrego samopoczucia i zdrowia. Pomaga cieszyć się smukłą i wysportowaną sylwetką i dobrą kondycją w każdym wieku. Zawsze możemy także ćwiczyć bez wychodzenia z domu, bo wystarczy, że mamy odpowiednie przyrządy.

Rodzaje treningu

Różnorodna oferta przyrządów do ćwiczeń gwarantuje, że znajdziemy dla siebie odpowiedni, czyli dopasowany do oczekiwanych efektów oraz rodzaju ćwiczeń. Wyróżniamy, np. sprzęt do treningu cardio, grupowego, funkcjonalnego, siłowego i plyometrycznego. Trening cardio to każda forma aktywności, która wpływa pozytywnie na kondycję serca.

Trening siłowy poprawia wydolność układu mięśniowego, a więc zwiększa wytrzymałość i objętość mięśni oraz wzmacnia stawy, więzadła i kości. Natomiast grupowy jest zalecany w przypadku osób, które mają problem z mobilizacją oraz nie lubią ćwiczyć same.

Trening funkcjonalny to ćwiczenia, które naśladują ruch wykonywany w trakcie codziennych czynności, jednak bardziej intensywne: wykonywane szybciej i z dużą liczbą powtórzeń. Ich celem jest wzmocnienie mięśni bez rozbudowy masy mięśniowej, zwiększenie koordynacji i gibkości oraz zmniejszenie ryzyka urazów podczas wykonywania codziennych czynności. A dodatkowo zwiększenie wydolności organizmu.

Natomiast trening plyometryczny poprawia siłę i szybkość nóg. Powinien być poprzedzony rozgrzewką w postaci ćwiczeń wzmacniających i rozciągających mięśnie. Wymaga obuwia treningowego oraz odpowiedniego podłoża – bieżnia, hala sportowa lub suche i trawiaste. Do podstawowych ćwiczeń w ramach treningu zaliczamy skoki w górę i zeskoki w dół, pompki.

Przykładowe urządzenia

W warunkach domowych do treningu cardio można wykorzystać wioślarze jako alternatywę dla pływania. Zaletą tego typu urządzenia jest angażowanie aż 84% mięśni, spalanie aż 1000 kalorii na godzinę przy minimalnym obciążeniu stawów. Poza tym wioślarz zajmuje niewiele miejsca, dlatego może być stosowany do treningu domowego. W treningu siłowym i cardio można zastosować neoprenowe worki z piaskiem lub specjalną poduszkę wypełnioną wełną i piaskiem, które sprawią, że ćwiczenia staną się bardziej efektywne.

Natomiast idealnym rozwiązaniem dla ćwiczeń grupowych i jednocześnie siłowych jest gryf z obciążeniami. To sposób na trening dla każdego – niezależnie od płci i od wieku. Dodatkowo pomaga wysmuklić sylwetkę oraz spalić tkankę tłuszczową. W plyometrycznym przydadzą się: skakanki, drewnienie albo miękkie pudła, power jumper do trenowania wyskoku i płotki treningowe.

Warto zaopatrzyć się też w dodatkowe urządzenie, np. roller wałek. Roller wałek do ćwiczeń idealnie sprawdza się w treningu stabilizacyjnym i poprawiającym ruchliwość bioder. Poza tym można go wykorzystać do masażu i w fizykoterapii. Roller wałek do ćwiczeń jest także popularny w jodze. Niektóre wałki do ćwiczeń mają właściwości terapeutyczne.

Kupując przyrządy do ćwiczeń warto wybrać profesjonalnego i sprawdzonego sprzedawcę, który w branży działa od wielu lat i specjalizuje się jedynie w tego typu urządzeniach. Dzięki temu wie o nich wszystko, co jest gwarancją profesjonalnego doradztwa.





Polecane

Cholesterol – przyjaciel czy wróg?

Cholesterol – przyjaciel czy wróg?

Nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje...

Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Właśnie zostałaś mamą i zastanawiasz się, jak zadbać o...

Jaką dietę stosować przy regularnym trenowaniu CrossFitu?

Jaką dietę stosować przy regularnym trenowaniu CrossFitu?

Przy aktywności fizycznej typu CrossFit konieczne jest...

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Zdrowe odżywianie i forsowne treningi stały się ostatnio...

Galeria zdjęć

5 zasad bezpiecznego treningu Co jeść przed i po treningu? Jak stworzyć domową siłownię? W jakim obuwiu podnosić ciężary?