Suplementy dla początkujących - na jakie składniki warto postawić?

Najczęstszym błędem osób rozpoczynających suplementację przy treningu siłowym lub kondycyjnym jest rzucenie się od razu na różnego rodzaju odżywki białkowe, jakich na rynku obecnie nie brakuje.

Suplementacja stała
    
Wyższy wysiłek oznacza, że nasze ciało będzie potrzebowało więcej substancji, które są dla niego po prostu elementem codziennego życia. Mowa tutaj głównie o egzogennych witaminach i minerałach stanowiących element każdego procesu zachodzącego w organizmie. Ciało człowieka nie jest w stanie w ich przypadku przestawić się na większą produkcję, ponieważ po prostu nie posiada mechanizmów, które by to umożliwiały. Mówiąc krótko, pierwszym krokiem do suplementacji jest zapewnienie organizmowi większej ilości substancji podstawowych niezwiązanych bezpośrednio z treningiem, a z jego normalnym funkcjonowaniem.
    
Jeśli myślimy o wzroście masy, bardzo ważnym elementem są także odżywki białkowe dostarczające organizmowi odpowiedniego budulca. Powinny być to same białka dostarczające ogólnego budulca oraz białka serwatkowe bogate w aminokwasy o łańcuchach rozgałęzionych.


Suplementacja cykliczna
    
Suplementację cykliczną prowadzi się w celu przyspieszenia osiągania określonych rezultatów. Chodzi tutaj najczęściej o wzrost masy oraz spalanie tkanki tłuszczowej. Pierwszy z tych efektów uzyskuje się najlepiej dzięki kreatynie, a spalanie tłuszczu to domena termogeników. Z wykorzystaniem suplementacji tego typu warto poczekać kilka tygodni, by nabrać doświadczenia. Substancje przyjmuje się do momentu wykorzystania całego opakowania środka, po czym należy zrobić przerwę zależną od substancji i czasu jej przyjmowania.





Polecane

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Chciałabyś poćwiczyć, żeby odzyskać sylwetkę, którą...

Siła książek. Co powinni czytać aktywni?

Siła książek. Co powinni czytać aktywni?

Jesteś pasjonatem sportu, szukasz ciekawych dyscyplin,...

W jakim obuwiu podnosić ciężary?

W jakim obuwiu podnosić ciężary?

Czy wiesz, że niewłaściwy strój lub nieodpowiednie buty...

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Zdrowe odżywianie i forsowne treningi stały się ostatnio...

Galeria zdjęć

5 zasad bezpiecznego treningu Suplementy dla początkujących - na jakie składniki warto postawić? Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? W jakim obuwiu podnosić ciężary?