Suplementy dla początkujących - na jakie składniki warto postawić?

Najczęstszym błędem osób rozpoczynających suplementację przy treningu siłowym lub kondycyjnym jest rzucenie się od razu na różnego rodzaju odżywki białkowe, jakich na rynku obecnie nie brakuje.

Suplementacja stała
    
Wyższy wysiłek oznacza, że nasze ciało będzie potrzebowało więcej substancji, które są dla niego po prostu elementem codziennego życia. Mowa tutaj głównie o egzogennych witaminach i minerałach stanowiących element każdego procesu zachodzącego w organizmie. Ciało człowieka nie jest w stanie w ich przypadku przestawić się na większą produkcję, ponieważ po prostu nie posiada mechanizmów, które by to umożliwiały. Mówiąc krótko, pierwszym krokiem do suplementacji jest zapewnienie organizmowi większej ilości substancji podstawowych niezwiązanych bezpośrednio z treningiem, a z jego normalnym funkcjonowaniem.
    
Jeśli myślimy o wzroście masy, bardzo ważnym elementem są także odżywki białkowe dostarczające organizmowi odpowiedniego budulca. Powinny być to same białka dostarczające ogólnego budulca oraz białka serwatkowe bogate w aminokwasy o łańcuchach rozgałęzionych.


Suplementacja cykliczna
    
Suplementację cykliczną prowadzi się w celu przyspieszenia osiągania określonych rezultatów. Chodzi tutaj najczęściej o wzrost masy oraz spalanie tkanki tłuszczowej. Pierwszy z tych efektów uzyskuje się najlepiej dzięki kreatynie, a spalanie tłuszczu to domena termogeników. Z wykorzystaniem suplementacji tego typu warto poczekać kilka tygodni, by nabrać doświadczenia. Substancje przyjmuje się do momentu wykorzystania całego opakowania środka, po czym należy zrobić przerwę zależną od substancji i czasu jej przyjmowania.





Polecane

Kreatyna - dlaczego jest taka ważna dla kulturystów?

Kreatyna - dlaczego jest taka ważna dla kulturystów?

Kreatyna przez niektóre osoby uważana jest za środek...

Jak zwalczyć zakwasy?

Jak zwalczyć zakwasy?

Zakwasy to potoczna nazwa zespołu opóźnionego bólu...

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Oprócz stosowania odpowiednio zbilansowanej diety,...

Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Właśnie zostałaś mamą i zastanawiasz się, jak zadbać o...

Galeria zdjęć

Martwy ciąg - jakie korzyści daje i jak go bezpiecznie wykonywać? Największe błędy w kulturystycznej diecie Dieta i sport idą ze sobą w parze Jakie suplementy stosować, by chronić nasze stawy?