Sypnij pieprzem, popij winem i spalaj tłuszcz zdecydowanie szybciej!

Nie ma odchudzania bez odpowiedniej diety. Kilogramy, które rozpracowujesz podczas treningów, w pocie czoła, będą znikały szybciej, jeśli włączysz do menu produkty z poniższej listy. To naturalne spalacze tłuszczu. Są zdrowe i bardzo skuteczne w dochodzeniu do świetnej formy.

Przyprawy

 

Zioła i przyprawy służą nie tylko dodawaniu smaku potrawom. Na przykład pieprz cayenne, papryka chili, kurkuma, cynamon i imbir podkręcają przemianę materii. Przyprawiając dania unikaj jedynie nadmiaru soli i zrezygnuj z kupowania gotowych mieszanek przypraw (takich w postaci smakowych ziarenek, maggi, czy kostek rosołowych). Sól zatrzymuje wodę w organizmie, a uniwersalne przyprawy w saszetkach zawierają masę szkodliwych substancji, które grożą postępowaniem otyłości (barwniki, konserwanty, sztuczne substancje zapachowe, utwardzany tłuszcz roślinny czy syrop glukozowy).  

 


Czerwona herbata

 

Ze wszystkich herbat, to właśnie czerwona uznawana jest za najlepsze narzędzie do walki z tłuszczem. Zawiera duże ilości garbników i innych antyutleniaczy oraz witaminy i składniki mineralne. Stymuluje żołądek do produkcji soków żołądkowych, przyśpiesza pracę wątroby oraz jelit. Filiżanka czerwonej herbaty zadziała ponadto antydepresyjnie i pozytywnie wpłynie na pracę mózgu.

 


Ocet jabłkowy

 

Warto dodawać go do sałatki, przygotowując na jego bazie sos vinegret. Poza tym możemy zafundować sobie kurację oczyszczająco-odchudzającą. Polega ona na piciu trzy razy dziennie szklanki wody z dodatkiem łyżki octu. Pierwszą porcję płynu wypijamy na czczo, drugą po obiedzie, a trzecią niedługo po kolacji, przed położeniem się do łóżka.


Ocet jabłkowy pobudza syntezę enzymów trawiennych i hamuje nadmierny apetyt na słodycze. Zawiera błonnik, który wypełnia wnętrze żołądka powodując uczucie sytości. Jego naturalne właściwości detoksykacyjne przyśpieszą rozbicie tkanki tłuszczowej.

 


Grejpfrut i inne cytrusy

 

Od lat mówi się o odchudzających właściwościach grejpfrutów. Owoce te mają niski indeks glikemiczny, więc ich spożywanie stabilizuje poziom glukozy we krwi i zmniejsza łaknienie. Do tego zawierają sporo błonnika i oczyszczających organizm składników bioaktywnych. Jeśli smak grejpfrutów Ci nie odpowiada lub owoc ten koliduje z działaniem zażywanych przez Ciebie leków, jedz inne cytrusy – pomelo, pomarańcze czy mandarynki. Nie oczyszczaj cząstek owocu z albedo, czyli białej błonki. To ona cechuje się największym stężeniem wartości odżywczych.

 


Czerwone wino

 

Wytrwane czerwone wino zawiera ogromne ilości antyoksydantów. Najciekawszym z nich jest resweratrol. To związek fenolowy, który zapobiega odkładaniu się blaszek miażdżycowych na ściankach naczyń krwionośnych, reguluje pracę serca i stabilizuje poziom glukozy we krwi. Jeśli jesteś na diecie i masz ochotę sięgnąć po napój alkoholowy, zrezygnuj z piwa czy wódki na rzecz czerwonego, wytrawnego wina, które dodatkowo przyśpieszy przemianę materii.

 


Białko

 

Białko trawi się bardzo wolno i nie zasila rezerw tłuszczowych organizmu. Wręcz przeciwnie – potrzebna jest nam dodatkowa porcja tłuszczów do przeprowadzenia sprawnej przemiany białka. Jeśli ograniczymy spożycie węglowodanów (które odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej), a zwiększymy podaż białka, nasz organizm sięgnie po zapasy „starego” tłuszczu zmagazynowanego w komórkach tłuszczowych. Poza tym białko buduje mięśnie, a każdy dodatkowy kilogram mięśni to zwiększony metabolizm. Chcesz schudnąć? Jedz więcej chudego mięsa z kurczaka i indyka oraz sięgaj po odtłuszczone przetwory mleczne.

 


Nienasycone kwasy tłuszczowe

 

Jeśli chcemy pozbyć się nadmiaru tłuszczu, nie możemy, wbrew pozorom, wycofać go całkowicie z diety. Taki ruch spowoduje pogorszenie stanu naszego zdrowia, chociażby przez zaburzenie wchłaniania witamin. Ważne jest natomiast, aby dostarczać sobie właściwego rodzaju tłuszczu. A taki znajdziemy w tłustych rybach morskich, owocach morza, orzechach, nasionach, tranie oraz w niektórych warzywach i owocach (awokado, brokuły). Produkty te zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe (omega-3, omega-6), które odpowiadają za obniżenie poziomu złego cholesterolu we krwi, dbają o naszą skórę, włosy oraz układ nerwowy. Jest w nich, poza tym, sporo leptyny. Leptyna to hormon produkowany przez komórki tłuszczowe, informujący podwzgórze, że dostarczyliśmy organizmowi wystarczająco dużo tłuszczu. Wówczas podwzgórze wysyła sygnał do przysadki mózgowej, że jesteśmy już syci.

 


Elżbieta Gwóźdź





Polecane

Cholesterol – przyjaciel czy wróg?

Cholesterol – przyjaciel czy wróg?

Nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje...

Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Właśnie zostałaś mamą i zastanawiasz się, jak zadbać o...

Jaką dietę stosować przy regularnym trenowaniu CrossFitu?

Jaką dietę stosować przy regularnym trenowaniu CrossFitu?

Przy aktywności fizycznej typu CrossFit konieczne jest...

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Zdrowe odżywianie i forsowne treningi stały się ostatnio...

Galeria zdjęć

5 zasad bezpiecznego treningu Co jeść przed i po treningu? Jak stworzyć domową siłownię? W jakim obuwiu podnosić ciężary?