Trening na brzuch w domu

Ćwiczenie mięśni brzucha w warunkach domowych nie jest skomplikowane, ale niestety liczne błędy, które popełnia się na tym polu, powodują, że jest też bardzo nieefektywne. Ich naprawienie jest na szczęście bardzo proste.

Brzuszki

Najpopularniejsze ćwiczenie na mięśnie brzucha, tak zwane brzuszki, polegające na zginaniu tułowia w pozycji leżącej, wcale nie jest najlepszym domowym ćwiczeniem. Jeśli założymy nasze nogi pod jakiś mebel, efektywność ćwiczenia w ogóle będzie zerowa. Problemem jest także to, że zwykle wykonujemy tylko ruchy proste, które angażują jedynie niewielki wycinek wszystkich mięśni. Nie oznacza to jednak, że z brzuszków trzeba zrezygnować. Trzeba je po prostu robić dobrze, czyli z ugiętymi pod katem prostym nogami, z rękami za głową (ale nie zaplecionymi na karku!) i podnosząc się tylko do wysokości 60 stopni. W tym punkcie należy się na moment zatrzymać i wykonać skręty tułowia, zbliżając prawy bark do lewego kolana i potem lewy bark do prawego kolana. Pamiętajmy, że ćwiczymy tutaj mięśnie brzucha, a nie grzbietu czy rąk ciągnących głowę do góry. Nie należy się też forsować. Lepiej wracać do ćwiczeń wiele razy w ciągu dnia.

 

Deska (planking)

Znacznie bardziej przydatnym do wytworzenia „kaloryfera” domowym ćwiczeniem jest tak zwana deska, polegająca na tym, że ćwiczący kładzie się na brzuchu, układa płasko przedramiona dłońmi do dołu na wysokości barków i podpiera się na nich tak, że jego klatka piersiowa unosi się na niewielkiej wysokości nad ziemią. Jest to pozycja wyjściowa, a samo ćwiczenie polega na podniesieniu bioder tak, by ciało utworzyło płaską powierzchnię od barków do stóp. W znakomity sposób angażuje to wszystkie mięśnie brzucha bez obciążania grzbietu.

 





Polecane

Najlepsza pora na bieganie

Najlepsza pora na bieganie

Niektórzy biegają rano, inni wieczorem, jeszcze inni...

Wielozadaniowy olejek CBD

Wielozadaniowy olejek CBD

Marihuana wciąż wywołuje wiele kontrowersji. Korzystanie...

Trening hipoksyjny

Trening hipoksyjny

Trening hipoksyjny znacznie się różni od innych rodzajów...

Batony proteinowe: jeść czy nie jeść?

Batony proteinowe: jeść czy nie jeść?

Batony proteinowe – zgodnie z tym, co można usłyszeć od...

Galeria zdjęć

Kiedy warto wprowadzić trening cardio? Jak wygląda dieta anaboliczna? Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Najlepszy sport rodzinny