Trening na brzuch w domu

Ćwiczenie mięśni brzucha w warunkach domowych nie jest skomplikowane, ale niestety liczne błędy, które popełnia się na tym polu, powodują, że jest też bardzo nieefektywne. Ich naprawienie jest na szczęście bardzo proste.

Brzuszki
    
Najpopularniejsze ćwiczenie na mięśnie brzucha, tak zwane brzuszki, polegające na zginaniu tułowia w pozycji leżącej, wcale nie jest najlepszym domowym ćwiczeniem. Jeśli założymy nasze nogi pod jakiś mebel, efektywność ćwiczenia w ogóle będzie zerowa. Problemem jest także to, że zwykle wykonujemy tylko ruchy proste, które angażują jedynie niewielki wycinek wszystkich mięśni. Nie oznacza to jednak, że z brzuszków trzeba zrezygnować. Trzeba je po prostu robić dobrze, czyli z ugiętymi pod katem prostym nogami, z rękami za głową (ale nie zaplecionymi na karku!) i podnosząc się tylko do wysokości 60 stopni. W tym punkcie należy się na moment zatrzymać i wykonać skręty tułowia, zbliżając prawy bark do lewego kolana i potem lewy bark do prawego kolana. Pamiętajmy, że ćwiczymy tutaj mięśnie brzucha, a nie grzbietu czy rąk ciągnących głowę do góry. Nie należy się też forsować. Lepiej wracać do ćwiczeń wiele razy w ciągu dnia.


Deska (planking)
    
Znacznie bardziej przydatnym do wytworzenia „kaloryfera” domowym ćwiczeniem jest tak zwana deska, polegająca na tym, że ćwiczący kładzie się na brzuchu, układa płasko przedramiona dłońmi do dołu na wysokości barków i podpiera się na nich tak, że jego klatka piersiowa unosi się na niewielkiej wysokości nad ziemią. Jest to pozycja wyjściowa, a samo ćwiczenie polega na podniesieniu bioder tak, by ciało utworzyło płaską powierzchnię od barków do stóp. W znakomity sposób angażuje to wszystkie mięśnie brzucha bez obciążania grzbietu.





Polecane

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Chciałabyś poćwiczyć, żeby odzyskać sylwetkę, którą...

Rehabilitacja kardiologiczna: wskazania i przeciwwskazania

Rehabilitacja kardiologiczna: wskazania i przeciwwskazania

Odzyskanie pełnej sprawności po zawale serca wymaga...

Jaką dietę stosować przy regularnym trenowaniu CrossFitu?

Jaką dietę stosować przy regularnym trenowaniu CrossFitu?

Przy aktywności fizycznej typu CrossFit konieczne jest...

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady

Zdrowe odżywianie i forsowne treningi stały się ostatnio...

Galeria zdjęć

Trening na masę dla początkujących Jakie owoce warto włączyć do diety kulturysty? Sypnij pieprzem, popij winem i spalaj tłuszcz zdecydowanie szybciej! Maszyna eliptyczna – efekty regularnych ćwiczeń