Trening na masę dla początkujących

Prosty trening na masę to nie fizyka kwantowa i nie należy go przesadnie komplikować. Więcej, nie należy go komplikować w ogóle, ponieważ na tym etapie istnieją tak naprawdę tylko dwa poważne wyzwania dla nieopierzonego jeszcze adepta sportów siłowych: wytrwałość i technika.

Co robić?

 

Trening na masę wymaga po prostu przerzucenia odpowiedniej ilości ciężarów. Nie da się tego w żaden sposób obejść i na początku zwyczajnie trzeba zdecydować się na grupę ćwiczeń, które będą dla nas odpowiednie. Typowymi podstawami są wyciskanie na ławce, podciąganie się na drążku, podciąganie sztangi, przysiady, wyciskanie sztangi, martwe ciągi, uginanie ramion ze sztangą oraz francuskie wyciskanie. Można się tu kierować najpopularniejszymi dostępnymi zestawami ćwiczeń lub po prostu przyłączyć się do kogoś, kto już ma swój zestaw. W każdym z tych ćwiczeń trzeba jednak nauczyć się stosowania odpowiedniej techniki, co nie zawsze jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Właściwa technika jest konieczna, by nie nabawić się kontuzji oraz by móc trenować w sposób optymalny. Warto jest skorzystać tutaj z pomocy kogoś doświadczonego, na przykład instruktora na siłowni. A potem tylko powtarzać, powtarzać i powtarzać.

 


Czego nie robić?

 

Poszukiwanie najlepszej opcji dla siebie to droga donikąd. W czasach Internetu coraz więcej osób przesiaduje więcej w Internecie niż na siłowni, po czym przychodzi ćwiczyć z głową pełną pomysłów na optymalizację swojego treningu. Ciągłe zmiany zaburzają trening, ograniczają jego skuteczność i sprawiają, że łatwo się zniechęcić, a na początku jest to bardzo duże, realne zagrożenie. Zniechęcenie może być drogą do okłamywania samego siebie, przez co pojawiają się różne wymówki prowadzące do omijania sesji treningowych i w końcu do porzucenia treningu. A tu trzeba tylko rzucać żelastwem!





Polecane

Jak dbać o kolana podczas treningu?

Jak dbać o kolana podczas treningu?

Regularna aktywność fizyczna ma nieoceniony wpływ na...

Dieta i sport idą ze sobą w parze

Dieta i sport idą ze sobą w parze

Przyglądając się różnego rodzaju artykułom w internecie,...

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Ćwiczenia z dziećmi? Nowe trendy wśród młodych mam

Chciałabyś poćwiczyć, żeby odzyskać sylwetkę, którą...

Rehabilitacja kardiologiczna: wskazania i przeciwwskazania

Rehabilitacja kardiologiczna: wskazania i przeciwwskazania

Odzyskanie pełnej sprawności po zawale serca wymaga...

Galeria zdjęć

Trening na brzuch w domu Siła książek. Co powinni czytać aktywni? Dieta na spalanie tłuszczu – podstawowe zasady Najlepszy sport rodzinny