Trening na masę dla początkujących

Prosty trening na masę to nie fizyka kwantowa i nie należy go przesadnie komplikować. Więcej, nie należy go komplikować w ogóle, ponieważ na tym etapie istnieją tak naprawdę tylko dwa poważne wyzwania dla nieopierzonego jeszcze adepta sportów siłowych: wytrwałość i technika.

Co robić?

 

Trening na masę wymaga po prostu przerzucenia odpowiedniej ilości ciężarów. Nie da się tego w żaden sposób obejść i na początku zwyczajnie trzeba zdecydować się na grupę ćwiczeń, które będą dla nas odpowiednie. Typowymi podstawami są wyciskanie na ławce, podciąganie się na drążku, podciąganie sztangi, przysiady, wyciskanie sztangi, martwe ciągi, uginanie ramion ze sztangą oraz francuskie wyciskanie. Można się tu kierować najpopularniejszymi dostępnymi zestawami ćwiczeń lub po prostu przyłączyć się do kogoś, kto już ma swój zestaw. W każdym z tych ćwiczeń trzeba jednak nauczyć się stosowania odpowiedniej techniki, co nie zawsze jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Właściwa technika jest konieczna, by nie nabawić się kontuzji oraz by móc trenować w sposób optymalny. Warto jest skorzystać tutaj z pomocy kogoś doświadczonego, na przykład instruktora na siłowni. A potem tylko powtarzać, powtarzać i powtarzać.

 


Czego nie robić?

 

Poszukiwanie najlepszej opcji dla siebie to droga donikąd. W czasach Internetu coraz więcej osób przesiaduje więcej w Internecie niż na siłowni, po czym przychodzi ćwiczyć z głową pełną pomysłów na optymalizację swojego treningu. Ciągłe zmiany zaburzają trening, ograniczają jego skuteczność i sprawiają, że łatwo się zniechęcić, a na początku jest to bardzo duże, realne zagrożenie. Zniechęcenie może być drogą do okłamywania samego siebie, przez co pojawiają się różne wymówki prowadzące do omijania sesji treningowych i w końcu do porzucenia treningu. A tu trzeba tylko rzucać żelastwem!





Polecane

Kreatyna - dlaczego jest taka ważna dla kulturystów?

Kreatyna - dlaczego jest taka ważna dla kulturystów?

Kreatyna przez niektóre osoby uważana jest za środek...

Jak zwalczyć zakwasy?

Jak zwalczyć zakwasy?

Zakwasy to potoczna nazwa zespołu opóźnionego bólu...

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Oprócz stosowania odpowiednio zbilansowanej diety,...

Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Ćwiczenia dla świeżo upieczonej mamy

Właśnie zostałaś mamą i zastanawiasz się, jak zadbać o...

Galeria zdjęć

Martwy ciąg - jakie korzyści daje i jak go bezpiecznie wykonywać? Największe błędy w kulturystycznej diecie Dieta i sport idą ze sobą w parze Jakie suplementy stosować, by chronić nasze stawy?